מסלול טיול בצפון עם מערה מפתיעה07/02/2017

מסלולים בצפון למשפחות
משפחות רבות עם ילדים בוחרות לבלות את החופשה שלהן בצפון. בזכות שלל האטרקציות שמציע אזור זה וגם שפע מסלולי הטיול, מתאים אזור הצפון לכל מי שרוצה לבלות יחד עם בני משפחתו כמה ימים וליהנות מזמן איכות משותף. מתכננים לצאת לחופשה משפחתית לצפון באביב או בקיץ אולי? הנה רעיונות לכמה מסלולים שכדאי לכם לשלב בטיול:

טיול למשפחות חובבות אתגרים
אם אתם משפחה עם ילדים בוגרים יותר ואתם אוהבים אתגרים, המסלול שבנחל אורן, הוא המסלול המתאים לכם. מדובר במסלול ברמת קושי בינוני עד קשה, מסלול שמתאים למשפחות עם ילדים. אפשר לצאת אליו בכל עונה בשנה וכמובן גם בחודשי הקיץ החמים. המסלול כולל הליכה בתוך אפיק הנחל עצמו, אפיק נחל ששוקם לאחר השריפה הגדולה בכרמל לפני מספר שנים. אפשר לצפות, במהלך ההליכה בו, בפריחה המשגעת, בתצורות הנוף המשתנות באזורים השונים לאורכו ואם התמזל מזלם של המטיילים, גם לפגוש כמה בעלי חיים.

מסלול טיול בצפון עם מערה מפתיעה
המסלול הבא הוא מסלול שמתאים גם הוא למשפחות עם ילדים, מסלול שאפשר לצאת אליו בכל עונה. מדובר במסלול נופי ברמת קושי בינונית, מסלול הכולל ביקור במערת הקשת המפורסמת ומערת נמר. המסלול הוא מסלול שכולו נופים וטבע, מסלול שמפגיש את המטיילים עם הגליל המערבי המרשים, שיש לו לא מעט מה להציע. המסלול מתחיל מחורבת אדמית וממשיך אל מערת קשת, שהאמיצים שבחבורה יכולים לנסות בה סנפלינג ועד מערת נמר.

וילות בצפון הארץ

מסלול פריחה משגע
שמורת אחו נוב היא מקום נהדר לטייל בו בעיקר באביב. בשמורה מוצע מסלול קל מאד, ולכן הביקור בה נהדר גם למשפחות עם ילדים קטנים. אפשר לצאת לטיול בשמורה בכל עונה, אך מומלץ להגיע אליה באביב, אז אפשר למצוא בה פריחה משגעת ולראות כמעט בכל פינה בה את אירוס הביצות. מסלול ההליכה עצמו נמתח בין מושב נוב לחיספין, היכן שנמצאת השמורה וגם בריכות מים ביצתיות בה, שמגיעות לעומקים שונים. בביצות המים האלו גדלים צמחים ממינים שונים, שחלקם נחשבים לנדירים מאד.

טיול בגליל התחתון
מי שמבקר עם המשפחה שלו בגליל התחתון, יכול לשלב את הטיול הבא. זהו מסלול הליכה קל שמתאים לכל הגילאים. המסלול מתמקד בנחל צלמות המפורסם, שנמצא בין הגליל העליון לגליל התחתון. חלקו הדרומי של הנחל עובר דרך הר החרמון ומגיע ישירות אל הכנרת. המסלול לאורכו של נחל צלמון ידידותי מאד ונוח למטיילים. הוא נמשך בין שעה לכמה שעות, תלוי בהולכים עצמם ובעצירות שעושים בדרך. אם מגיעים לשם בסוף החורך או לקראת האביב אפשר לפגוש בצידי הדרך פרחים צבעוניים מקסימים וליהנות מפריחה משגעת, שתורמת לא מעט לאווירה כולה.