מדריך חופי רחצה מומלצים בכנרת12/04/2018

מדריך חופי רחצה מומלצים בכנרת
לא פחות מ-29 חופי רחצה מוכרזים יש סביב הכנרת, שעוברת השנה שינוי משמעותי מאוד. לאחר תקריות רבות של הפרות סדר ולכלוך בשנים האחרונות, ב-15 מהחופים הוחלט על איסור השמעת מוזיקה, מה שהופך אותם ליותר אטרקטיביים למשפחות ופחות אטרקטיביים לצעירים בלתי מתחשבים.

הכניסה לחופים המוכרזים שנמצאים תחת סמכות הרשויות המקומיות (11 חופים שייכים לטבריה, לדוגמה), היא חינמית לחלוטין, אך כמובן שיש לשלם חנייה. ישנה אפשרות להגיע בשאטלים או באוטובוסים, ובכך לחסוך את עלות החנייה, שהיא גבוהה במיוחד בעונה. מבין כל החופים, יש כמה שמתבלטים מעל כולם לאור מגוון מאפיינים פופולאריים. לפני שבוחרים חוף בכנרת, שווה לדעת את כל הפרטים עליו על מנת לדעת לאן לפנות.

הנה סקירה על כמה חופים מומלצים בכנרת:

חוף חוקוק צפון
יש שיגידו שחוקוק צפון הוא אחד הבולטים ברשימת חופי רחצה מומלצים בכנרת. הוא שוכן בצפון מערב הכנרת, והוא לא רק חוף ים בלבד. על רצועת החוף יש הרבה מאוד מדשאות, מתקנים לילדים, מתחמי כדורעף ופינג פונג, חנויות נוחות ואפילו מתחם וויי פיי. המאפיין הבולט ביותר של חוקוק צפון, שנקרא גם "החוף הירוק", הוא הצמחייה הענפה באזור, שנותנת הרגשה של נירוונה אמיתית. בחוף אסור להדליק מנגלים או להפעיל מוזיקה, כך שהוא מתאים לאנשים שרוצים לנוח וליהנות מאווירה שקטה ונעימה. בחוף ניתן לשכור מיטות שיזוף, אוהלים ואפילו קרוואנים. מיקום: החוף נמצא על כביש 90, כ-3 קילומטרים צפונית לקיבוץ גינוסר.

חוף חוקוק

חוף דוגית
חוף דוגית הוא חוף ששם דגש על אקסטרים. בחוף ניתן לקיים מגוון עצום של פעילויות במים, כולל סירות פדלים, סקי מים, בננות, אבובים וקיאקים. בדומה לחוקוק צפון, גם בדוגית יש לא מעט מדשאות וגם החוף הזה פונה בעיקר למשפחות שרוצות להעביר כמה שעות רגועות במקום נקי ומסודר. החוף עבר מהפכה גדולה בשנים האחרונות. לאחר שהפך לחוף מוכרז לפני כשנתיים, הושקעו בו כ-25 מיליון שקלים לצורך שיפוצים וסידורים. החוף מאפשר לינה ואף חניית קרוואנים והוא קרוב מאוד ללונה גל, המתאים למשפחות. מיקום: על כביש 92, בסמיכות ללונה גל.

חוף דוגית

חוף גיא
מי שיגיע לחוף גיא החל מחול המועד פסח ועד לסוף אוקטובר ייהנה מפארק מים מיוחד במינו. החוף שייך למלון גיא הסמוך, והוא חוף מוכרז. בפארק ישנה בריכת גלים, מספר מגלשות ועוד כמה אטרקציות המתאימות למשפחות. במקום יש גם מזנון ומסעדה מפוארת, שירותים ומלתחות. בחוף יש מספר מדשאות ואפשרות ליהנות מהיצע רחב של אופציות לספורט ימי. בחוף יש אפילו קולנוע תלת מימד שמאפשר להיכנס (דרך משקפיים) לרכבת הרים ולמפלים. אורחי מלון גיא זכאים להיכנס אל הפארק בחינם וכמובן לא צריכים לשלם על חנייה. מיקום: הכניסה הדרומית לטבריה, שדרות אליעזר קפלן 1.

חוף גיא

חוף צאלון
רצועת החוף הגדולה ביותר בכנרת שייכת לחוף צאלון המוכר והטוב. בחוף יש חורשת אקליפטוס מרהיבה, ומתחמי קמפינג איכותיים ונוחים עם שירותים ומקלחות. אפילו עמדה להטענת טלפונים סלולריים קיימת במקום. חוף צאלון גם הוא חוף שקט, עם איסור גם על הדלקת מנגלים וגם על הכנסת בעלי חיים, אלא אם כן פיהם מכוסה. בחוף תוכלו למצוא הרבה מאוד משפחות שנמצאות בעיצומו של טיול קמפינג או נופש בכנרת, אשר מחפשות קצת רגיעה ושקט. מיקום: כקילומטר מערבה מכביש 918, בסמוך לכורסי.

חוף צאלון

חוף בורה בורה
חוף בורה בורה הוא חוף די חריג בנוף הכנרת, מפני שלמרות שהוא קיים כבר הרבה שנים, יש עדיין מקומות בתוליים ומרהיבים סביבו. החוף מוקף בנביעות של מעיינים טבעיים ובאזורים מאוד מחוספסים שמאפיינים את הכנרת של פעם. החוף נקרא בורה בורה מפני שבשנות ה-80 התגורר אחד מבני המשפחה שמפעילה את החוף באי הפולינזי שבאוקיינוס השקט והמשפחה ממשיכה לעצב ולהפעיל אותו בסגנון האופייני של המקום. בחוף יש פינות זולה נעימות, בר פולינזי ומנגד, גם אפשרות לבצע פעילות של ספורט ימי. בקיץ מהווה החוף מקום גם למסיבות טבע. מיקום: כביש 90, היציאה הצפונית מטבריה.

חוף בורה בורה

חוף חלוקים-כורסי-לבנון
חוף הבליינים הרשמי של הכנרת איגד שלושה חופים שונים והפך למפלצת מסיבות ענקית. יש שיגדירו את החוף כאיביזה של ישראל. החוף מושך הרבה מאוד צעירים הרוצים לחגוג את הקיץ ומדובר באחד החופים עליו לא חל איסור השמעת מוזיקה. במקום יש הרבה מאוד אלמנטים הפונים לקהל הצעיר, כולל מגרשי ספורט, מקומות מוגדרים להפעלת מנגלים, שולחנות פיקניק ואפילו עמדת הטענת טלפונים. במקום יש גם מקלחות ושירותים לקהל הצעיר שרוצה להישאר במקום ליותר מיממה אחת. מיקום: צומת כורסי, כביש 918.

חוף חלוקים לבנון כורסי

חוף מפרץ אמנון
ניתן לקרוא לחוף מפרץ אמנון "החוף המעוטר ביותר בכנרת". החוף זכה לפני מספר שנים בפרס יוקרתי של ארגון "EcoOcean" באות "דגל כחול" המסמל עמידה בסטנדרטים גבוהים באלמנטים של מי רחצה, ניהול סביבתי, בטיחות ושירותים. בחוף מפרץ אמנון נאסרת השמעת מוזיקה וגם הוא נחשב לחוף משפחות פופולארי ביותר. בחוף מפרץ גדול ויפהפה, מתחם מסודר ונקי לקמפינג ולשהייה של לילה ומקלחות ושירותים. בחוף ניתן להבעיר מגגלים באזורים ייעודיים. מיקום: כשני קילומטרים מערבית לגשר אריק, בסמוך לכביש 87.

חוף מפרץ אמנון

חוף כינר (רחצה נפרדת)
הציבור הדתי הוא ציבור שאוהב לבלות ולטייל בכנרת. חוף כינר מאפשר לאותם אלפי אנשים ליהנות מחוף מותאם, עם הפרדה בין גברים לנשים. החוף נותן שירותי הצלה בתקופות הרלוונטיות ויש בו שירותים, מקלחות ואזורים לפיקניק. מיקום: כביש 92, צפונית לחוף דוגית.

חוף כינר

הכנרת מגוונת מאד מבחינת החופים שלה, כפי שניתן לראות, ומציעה מגוון של פתרונות למגוון של קהלים. באזור עושים מאמצים גדולים על מנת שכל התיירים והרוחצים יוכלו ליהנות ופועלים רבות גם על מנת להנגיש לכולם את האפשרות להגיע למקומות בהם ירגישו טוב ונעים. הקיץ הזה צפויים להיות בכנרת יותר פקחים ויותר כוח אדם שישמור על הסדר והניקיון, כנדרש לאחד ממקומות התיירות הפופולאריים בארץ.